Witam. Zakupiłem sobie kabelek do gazu no i wszedłem do softu i grzebałem czerwone pola na włączonym kluczyku. Teraz przełącznik od gazu się zapala (światełka) ale po chwili gaśnie całkowicie zero światełek, samochód działa na benzynie. Co się mogło spie......ć ?
samodzielny przegląd gazu landi renzo
Zwiń
X
-
Check engine i zablokowana centralka landi renzo
Witam. Ostatnio w mojej Octavii II FL z 2012 r 1.6 BSE + lpg przebieg 56000 km, zaczęła się zapalać kontrolka silnika po ok 120 km jazdy na gazie. Wyskakuje błąd uboga mieszanka. Podczas jazdy na benzynie nie pojawia się ten błąd przynajmniej po ok 200 km. Po przejsciu na gaz wystarczy 130 km i check engine się zaświeca. Kolejny problem to prawdopodobnie zablokowana centralka landi renzo gdyż nie mogę się połączyć swoim kablem i oprogramowaniem landi wyskakuje błąd niekompatybilna centralka c03. Sciągnąłem z neta oprogramowanie do omegas opla i udało się połączyć - załączam print screeny. Dlaczego mam takie wysokie wskazanie sondy lambda 3,2 V? Czyżby sonda uległa awarii? Chciałbym dodać że auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje, obroty nie falują, pali ok 8-9 litrów gazu. Tylko ten check engine mnie niepokoi... Prosiłbym o pomoc jeśli mielibyście jakieś pomysły.
[ Dodano: Pon 01 Cze, 15 16:28 ]
Oczywiście tak wysokie wskazania sondy lambda były spowodowane tym że nie była dostatecznie rozgrzana... Po odpowiednim rozgrzaniu silnika wartości spadły poniżej 1V. A jeśli chodzi o "check engine" to przeciscilem przepustnice bez jej demontażu - pomogło na kilkaset km ale znów kontrolka dała o sobie znać. Dziś zrobiłem autokalibracje map gazu i zobaczymy czy to coś da ale czuję że z tą kontrolka to będzie walka z wiatrakami...
[ Dodano: Pon 13 Lip, 15 22:15 ]
Witam ponownie. W moim przypadku wpisałem mapę taka jak w tym wątku ma tom.tom i powiem auto jeździło idealnie tzn nie zapalal się check engine. Jednakże po kilku tys km problem nawrócił, czyli znów wyskakuje chceck engine i vag pokazuje błędy mieszanka zbyt uboga i bład 2 mieszanka zbyt bogata... Generalnie z autem się nic nie dzieje poza tą kontrolką. Jaka jest żywotność wtryskiwaczy med? Ja mam przejechane 62000 km. I jeszcze mam jedno pytanie: jak wykonuję autokalibracje to wychodzą mi bardzo niskie współczynniki rzędu 100-120, a przecież przy 128 czas wtrysku gazu jest równy czasowi wtrysku benzyny. Czy te niskie współczynniki są wynikiem tego że źle ta autokalibracje przeprowadzam? Proszę Was o jakieś wskazówki.Załączone pliki
Komentarz
-
-
Witam.
Miesiąc temu wymieniem czarne medy na niebieskie. Przy okazji wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej oraz oczywiście pełne strojenie z podłączeniem pod OBD.
Dzisiaj Skoda przy z chodzeniu z obrotów gaśnie za każdym razem. Jak delikatnie dodaję gazu szczególnie na 5-tym biegu, czuję poszarpywanie.
Podłączyłem pod kompa. Ciśnienie gazu na parowniku wynosi 3,6bar. To ponad drugie tyle za dużo.
Na benzynie wszystko OK.
Co może być nie tak???
Komentarz
-
-
Jest winowajca całego zamieszania.
Przyczyną mojej usterki ( za wysokie ciśnienie gazu na wtryskiwaczach ) był reduktor a dokładnie nie zabezpieczenie ( błąd fabryczny ) osi zaworku pierwszego stopnia.
Teraz jestem na etapie regeneracji reduktora.
Ach to Landi Renzo!!! Nie dość że czarne medy padły, to jeszcze reduktor źle poskładali :evil: i to przy przebiegu 40tyś.km.
Komentarz
-
-
Spoko, robiłem już reduktory mieszalnikowe, kilka rozrządów, głowice to i z tym pewnie sobie poradzę.
Chociaż gdy się skończy - zastanawiam się czy regeneracja ma sens....
Zestaw ori kosztuje 285 zł a kompletny reduktor można kupić do 200 zł. Wtryski już mam zmienione na baracudy - wiec z landi zostala tylko elektronika i reduktor
Komentarz
-
-
Koledzy, nie chce zaczynać nowego tematu a w tym wątku nie mogłem znaleść informacji.
Chciałbym wymienić w mojej octavii( jestem po zakupie) filtry LPG.
Możecie mi podpowiedzieć bo chciałbym się upewnić filtr fazy ciekłej jest koło reduktora i żeby go wymienić muszę wyciągną Aku?
Może mi ktoś podać linka do takiego filtra?
Instalacja LPG to LR.
Komentarz
-
-
LPG
Filtr fazy lotnej jest przy reduktorze, dokładnie w cyplu reduktora. Nie baw się sam z tym bo to kupa roboty i może być problem z odkręceniem tego cypla. Jedź do gazownika co robi Landi i zapłacisz za serwis z dwoma filtrami 120 zł. Do tego jak wymienia filtry to muszą popatrzeć na korekty.
Komentarz
-
-
LPG
Ten reduktor to powinien być montowany gdzieś na wierzchu. W przypadku oryginalnym montażu LPG w Skodzie, musisz odkręcić akumulator i jego podstawę. Jak masz tam syrenę alarmu to też musisz to rozbroić a później musisz dostać się reduktora. Musisz wykręcić ten cypel wziąć go w imadło i rozkręcić żeby dostać się do gównianego filterka który kosztuje 5 zł. Najważniejsze jest to że musisz to szczelnie poskładać.
Komentarz
-
-
Mam Citigo z LR zakładaną w ASO.
Gdy spadły temp grubo poniżej 0°C miałem problem, przełączał się na LPG jednak jak temp. cieczy dochodzi do 75 wracał na Pb, i już nie wracał na LPG. Wystarczyło, żę zgasiłem silnik, odpaliłem i przełączał się i już nie wracał na Pb.
Kupiłem kabelek i dziś się połączyłem.
Był błąd zbyt niskiej temp gazu. Wykasowałem, jednak co dalej?
Kilka screenów, czy wszystko wygląda poprawnie?
Na razie zmieniłem temp. na 40°C tak jak było ustawione w ASO, na lato wrócę do 30°C. 30°C ustawił mi w ostatnie lato gazownik, może ta zmiana spowodowała problem z wracaniem na Pb? Jak miałem ustawienia fabryczne to w poprzednie zimy nie było problemów z instalacją, tylko przełączał się późno, bo na liczniku już miałem 65-70°C.
Tutaj widzę, że temp wody 71°C, a na liczniku już było 90°C.
Tutaj zastanawia mnie informacja na czerwono, czy to oznacza, że mam dotrysk benz?
Tutaj był błąd, w ostatniej linijce.
Komentarz
-
-
To na czerwono to jest dotrysk benzyny przy wyzszych obrotach, ale z drugiej strony ponizej przy wysokich obrotach masz ustawione tylko LPG. Chociaz dziwi mnie dosc duzy udzial czasowy jazdy na benzynie 166godzin wzgledem 881godzin na gazie, bo to blisko 20% czasu jazdy auta z instalacja.
Temp wody na czujniku masz 75'C, a temperature gazu 12'C (na innym odpowiednio 71'C i 9'C) Widac, ze slabo grzeje ten reduktor gaz na zimnym i mozesz miec tak, ze na gaz przelaczy sie gdy woda ma 30'C i gaz ma 1-2'C wtedy i nie przelaczy na gaz, bo min temp gazu gdzies jest ustawiona pewnie na ok 5-10'C. Jak dodasz gazu, poplynie zimny gaz ze zbiornika, schlodzi reduktor i przelaczy na benzyne, jak znow temp gazu wzrosnie, to znow wroci na gaz.
Na jednym ze screenow widac jak temp wody wynosi 8'C, a gazu -1'C
W jakim miejscu jest ten reduktor wsadzony w tym silniku, moze mu trzeba jakas oslone termiczna zrobic, bo to pewnie w tym problem, ze wraca na benzyne.
Komentarz
-
-
Dziwi mnie ten dotrysk, bo spalanie 0,7 l/100km nie jest dużą wartością a np przez ostatnie dwa lata jeździłem sporo na bardzo krótkim odcinku.
W tym roku w lato gazownik przestawił mi wartość przełączania na 30°C, czyli na zegarze 40-45°C. Wcześniej było ustawione (tak wyjechał z ASO) na 40°C, na zegarze była to wartość 60-65°C więc dość późno, może stąd duża ilość godzin na Pb?
W sumie przejeździłem dwie zimy i nigdy mi na Pb nie wracał, może to właśnie wina tej zmiany z 40°C na 30°C? Skoro dwie zimy reduktor dawał radę to czemu w tym roku nie?
Problem ten pojawia się w momencie gdy na zegarze jest temp 75°C, wtedy wraca na Pb. Wystarczy, że się zatrzymam, odpalę ponownie i przełącza się na LPG.
Reduktor jest zamontowany tak jak tutaj (zdjęcie zapożyczone):
Na razie przestawiłem wartość przełączania na 40°C i problemu nie ma, ale i mrozów nie ma...
A jak mapa, jest ok?
Komentarz
-
Komentarz